szombat, február 19, 2011

Jó túl lenni rajta...

Végre vége! Csütörtököm meg volt az I. fokozati vizsgatanításom és a dolgozat megvédése is. Hála az Úrnak mindkettő jól ment. Csodaként éltem meg, főleg a tanítást, mert egy héttel ezelőtt belázasodtam, hétfő délután arra eszméltem, hogy gond van a hangommal. Torokgyulladás a hangszálaimra is kiterjedt. Kedden már csak suttogva tudtam beszélni. És szerdán sem volt jobb a helyzet.
Na, és csütörtök? Sokan imádkoztak értem, és annyira jó volt megérezni az ima erejét. A hangom 20-25%-os volt kb a vizsga napján, de épp aznap reggel ezt az igét olvastam: "Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy ezt a rendkívüli erőt Istennek tulajdonítsuk, és ne magunknak." 2Kor.4:7 - hát ezt most én is érezhettem...
A gyermekeim annyira ügyesek voltak, eddig is tudtam, hogy mindegyik egy kincs, és egy igazi áldás Istentől, de most úgy jól esett, hogy ezt a vizsgáztatók is észrevették. Én is annyi dicséretben részesültem, hogy az elismerő szavakkal feltöltötték a "tankomat" egy időre. Bár tudom, hogy Istennek tartozom legelőször is felelősséggel!
A dolgozatom témája ez volt: Keresztyén erkölcs a meséken(meséimen) keresztül.
Nagyon szerettem a témát, még akkor is, ha a tavalyi nyaram teljesen ráment a dolgozatírásra.
Bemásolom ide a tartalomjegyzéket, talán van, akit érdekelne ez-az belőle.

TARTALOMJEGYZÉK

Bevezetés……………………………………….5

1. Fejezet: A TÉMA ELMÉLETI ALAPJAI.....8

1.1. A gyermek szemével……………………...…8

1.2. Az óvodáskor…………….……………….14

1.3. A mese………………...…………………35

2. Fejezet: A KUTATÁS BEMUTATÁSA….40

2.1. A kutatás céljai, feladatai, hipotézisek…….41

2.2. A vizsgálat módszerei………………..…..42

2.3. Mesétől a meséig…………………………43

2.3.1. A Betlehem Óvodában……..…………..43

2.3.2. Harmatcseppek………………………...45

2.4. A keresztyén erkölcsi nevelés, hit és istenkép.47

2.4.1. A szülő-gyermek kapcsolat…………….47

2.4.2. A családban megvalósuló keresztyén nevelés.48

2.4.3. Az apa és anya szerepe az istenkép formálódásában.49

2.5. Üzen a mese……………………………...54

2.5.1. Olimpiai játékok…………………….…55

2.5.2. Mindennek rendelt ideje van……………62

2.5.3. Különbségek…………………………...68

2.5.4. A Lélek gyümölcsei………..………….71

2.5.5. Tantárgyak…………………………....75

2.5.6. A teremtés…………………………....77

2.5.7. Isten tulajdonságai……………………..87

2.6. Felnőttek szemével……………………….93

3. Fejezet: A TAPASZTALTAK ÖSSZEGZÉSE, KÖVETKEZTETÉS…97

Bibliográfia…………………………...…..100

Mellékletek

A mesék megtalálhatók ITT.

2 megjegyzés:

Borzási A. Kriszta írta...

Gratulálok, Adinám!:)

Adona írta...

Gratulálok!
együtt örülök én is veled!