szerda, december 08, 2010

Az emberektől való félelem legyőzése (2)

„Ne félj tőlük…” (Jeremiás 1:8)

Egy másik személyiségrész típus, amely elősegíti az emberektől való félelmet, „A Kritikus”. Ez az a részed, amely állandóan bírálja a saját viselkedésed, másokhoz viszonyítva kedvezőtlen fényben tüntet fel, rámutat összes hiányosságodra, és emlékeztet rá, hogy egy csődtömeg vagy. Kedvenc kifejezései: „Te teljesen hülye vagy – hát már sohasem leszel képes rendbe hozni? Nézd meg milyen ügyes X.Y.! Hogy lehet, hogy te nem tudsz ilyen lenni?” Míg „Az Aggódó” szorongástól szenved, „A Kritikust” alacsony önértékelés kínozza. Mi a megoldás? Tanuld meg lecserélni az önmagadat kritizáló mondatokat: „Ő az, akinek Isten teremtette – én pedig az vagyok, akinek engem teremtett, és elfogadom magamat, mint különlegesen egyedi teremtményt. Vétek hibákat, de nem egy tévedés vagyok. Isten kegyelméből azon dolgozom, hogy az a kedves és hasznos ember legyek, akinek Isten alkotott.” „Az Áldozat” egy másik olyan személyiségrész típus, mely félelmeid mögött meghúzódik. Ez az a részünk, amely tehetetlennek vagy reménytelennek érzi magát, azt hiszi, hogy veleszületetten alkalmatlan és méltatlan, legyőzhetetlen akadályokat lát maga előtt, és mindig panaszkodik amiatt, ami éppen éri. Kedvenc kifejezései ilyenek, mint: „Képtelen vagyok rá… Teljesen fölösleges. Sohasem leszek rá képes. Egyáltalán minek is vesződöm vele?” Cseréld le az ilyen gondolatokat! Mondd: „Nem kell most azonnal tökéletessé lennem. Új teremtés vagyok Krisztusban, és minden nappal egy kicsit növekszem. Úgy döntöttem, hogy a poharat inkább úgy szemlélem, mint ami félig tele van, és nem úgy, hogy félig üres. Mivel Isten azt mondta, hogy képes vagyok rá, ezért úgy döntök, elhiszem, hogy meg tudom tenni, és meg is fogom tenni Isten időzítése szerint és az Ő módszereivel.” Nézz szembe a félelmeiddel! Tedd meg, amit korábban féltél megtenni! Isten megígérte: „…én veled leszek…” (Jeremiás 1:19). Jeremiásnak csak erre volt szüksége, és neked is csak ez kell.

Nincsenek megjegyzések: