kedd, július 21, 2009

Öregedni és bölcsebbé válni

„Tanítsd az idős férfiakat [és asszonyokat], hogy legyenek… mértékletesek.” (Titusz 2:2-3 NIV)
Dale Evans (Roy Rogers felesége) teljes szívéből szerette Jézust, és gondja volt rá, hogy ezt mindenki tudja Hollywoodban. Íme egyik imádsága:
„Uram, te jobban tudod, mint én magam, hogy öregszem, és idővel öreg leszek. Őrizz meg attól, hogy túl beszédes legyek; különösen attól a végzetes szokástól, hogy azt gondoljam, mindig és mindenről mondanom kell valamit. Szabadíts meg attól a késztetéstől, hogy megpróbáljam mindenki ügyét elrendezni. Őrizd meg az elmémet, hogy szabad legyen a részletek vég nélküli elbeszélésétől, és adj nekem szárnyakat, hogy a lényegre térjek. Kegyelmedet kérem, hogy meg tudjam hallgatni mások fájdalmainak történetét; de pecsételd le a számat, ha az én fájdalmaimról és szenvedéseimről van szó, mert azok növekednek, és egyre szívesebben emlegetem fel őket, ahogy telnek az évek. Nem jobb memóriát kérek, hanem növekvő alázatosságot és kevesebb magabiztosságot, főleg olyankor, ha úgy tűnik, hogy az én emlékezetem összeütközésbe kerül másokéval. Taníts meg arra, hogy előfordulhat, hogy tévedek. Hadd legyek mindig nagyon kedves. Nem feltétlenül akarok egy szent lenni; némelyikkel olyan nehéz együtt élni. De egy savanyú öregasszony (vagy öregember) az ördög munkájának megkoronázása. Tégy megfontolttá, de ne szeszélyessé, segítőkésszé, de ne parancsolgatóvá. Talán úgy tűnik, kár, hogy nem használom hatalmas bölcsességemet, de Te tudod, Uram, hogy szeretném, ha lenne néhány barátom a végén. Tehát kérlek, add meg nekem azt a képességet, hogy meglássam az áldásokat a váratlan próbákban, és a jóságot a nem egészen tökéletes emberekben. És adj kegyelmet, hogy úgy is szóljak hozzájuk. Krisztus nevében, ámen.

Nincsenek megjegyzések: