szombat, július 18, 2009

A szenvedély ereje (3)

„Nekem Atyám dolgaival kell foglalkoznom.” (Lukács 2:49 KJV)
Figyeld meg Krisztus életét! Tizenkét éves korában ezt mondta a szüleinek: „Nekem Atyám dolgaival kell foglalkoznom.” Később ezt hirdette tanítványainak: „Nekünk… annak a cselekedeteit kell végeznünk, aki elküldött engem” (János 9:4) Figyeld meg a „kell” szót! Jézus tudta, hogy mire volt elhívva, és nem engedte, hogy bármi is útjába álljon annak. Ha Istentől kapott szenvedélyedhez igazodva állapítod meg a fontossági sorrendet életedre vonatkozóan, akkor azt kockáztatod, hogy félre fognak érteni, és kritizálni fognak azok, akik nem értenek, vagy akiket más értékrend vezérel. De kérdezd meg magadtól: „A kockázat gyötrelmével vagy inkább a megbánás fájdalmával óhajtok együtt élni?”
Dr. John Maxwell írja: „Az 1970-es évek elején rájöttem, hogy csak úgy hozhatom ki a legtöbbet a tálentumaimból és aknázhatom ki a lehetőségeimet, ha összeegyeztetem a szenvedélyemet és az értékrendemet. Túl sok időt fordítottam olyan feladatokra, amelyekhez sem tehetségem, sem kedvem nem volt. Változtatnom kellett; össze kellett hangolnom azt, ami fontos volt nekem, azzal, amit csináltam. Ez nagy változást hozott az életemben. Nem szüntette meg a gondokat, és nem mozdította el az akadályokat, de képessé tett arra, hogy több energiával és lelkesedéssel nézzek szembe velük. Most már több mint 30 éve azon fáradozom, hogy fenntartsam ezt az összhangot az értékrend és a szenvedély között. Ehhez a következő szavakat tartom szem előtt, hogy a helyes kerékvágásban tartsanak: Sok dolog van, ami megragadja a tekintetemet, de kevés olyan, ami megragadja a szívemet. Ezek azok, amelyeket érdemes lehet megcéloznom.” Ha az értékrended nincs összhangban a szenvedélyeddel, sürgősen változtass valamin!

Nincsenek megjegyzések: