hétfő, május 18, 2009

Milyen a hozzáállásod?

„Az Úr ítéli meg a motivációinkat.” (Példabeszédek 16:2 CEV)

Salamon azt mondta: „Mi vélhetjük úgy, hogy tudjuk, mi a helyes, de az Úr ítéli meg a motivációinkat.” Az író, Isabel Wolseley, azt mondja: „Én egy szelíd, mindenkivel jól kijövő személy vagyok. De ez megváltozott, amikor egy barátnőmmel nézeteltérésem támadt. Elmondtam neki, hogy nekem van igazam, és azt is, hogy miért, és mások is nekem adtak igazat. A baj az volt, hogy ettől egyáltalán nem éreztem magam jobban… sőt, inkább rosszabbul. ’Uram’ – imádkoztam – ’te tudod, hogy igazam van; akkor miért érzem magam mégis ennyire szörnyen?’ Napokig rágódtam ezen, míg meg nem éreztem Isten válaszát: ’Igen, igazad volt, de rossz volt a hozzáállásod!’ Szereztem egy kis győzelmet egy véleménykülönbségben, de veszítettem a barátság birodalmában. Bocsánatot kértem a barátnőmtől. Ő megbocsátott, és a kapcsolatunk helyreállt. Ez jó néhány éve történt, és képzeld, már nem is emlékszem, hogy miről szólt a vita. Akkor annyira fontosnak tűnt. Most már nem.” 

Ne hagyd, hogy miközben mindenáron be akarod bizonyítani, hogy igazad van, elmulaszd azokat az alkalmakat, amikor kedvességet tanúsíthatsz, lehetővé téve, hogy Isten foglalkozzon a másik emberrel. Akik keményfejűek közülünk, azoknak ezt írja Jakab: „legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra” (Jakab 1:19). Ki kell érdemelned a jogot, hogy beleszólhass valakinek az életébe, és ehhez idő kell. Ez azt is jelenti, hogy megpróbálod megérteni, hogy min megy keresztül az illető, különben nem fog rád figyelni. Kérdezd meg magadtól: „Mi a célom? Megnyerni a vitát? Jónak látszani és okosnak tűnni?” Ez garantált módszer a kapcsolatok lerombolására. Pál azt írja: „Engedjétek, hogy a Lélek megújítsa gondolkodásotokat és hozzáállásotokat!” (Efézus 4:23 NLT). Összegzésül: ha odafigyelsz a Szentlélekre, akkor Ő meg fogja neked mondani, hogy mikor van szükséged a hozzáállásod kiigazítására.

1 megjegyzés:

iri írta...

Adjon az Ur bolcsesseget minden esetben