vasárnap, május 31, 2009

A megtérés ajándéka

„Adtam neki időt, hogy megtérjen.” (Jelenések 2:21)

Amikor Isten megtérésre szólít fel, akkor ad időt és kegyelmet, hogy megtehesd. Ha mégsem teszed meg, akkor annak következményei lesznek. „Adtam neki időt, hogy megtérjen, de nem akar megtérni… ezért… nagyon fog gyötrődni” (Jelenések 2:21-22 NLT) Ez az ige olyan, mint egy nyíl, amely beleáll annak a makacs bűnnek a szívébe, amelyhez annyira akarsz ragaszkodni. A bűn mindig egy választás. Ha úgy döntesz, hogy tovább vétkezel, akkor eljuthatsz oda, hogy kevésbé leszel képes nemet mondani, és a rabja leszel annak, amit választottál. Amíg jobban szereted a bűnöd nyújtotta jutalmakat, nem fogsz szabadulást keresni belőle. A megtérés görög szava a metanoia, ami változást, megfordulást és más irányba indulást jelent. Egy tanácsadó írja: „Újra meg újra megpróbáltam nem elkövetni egy bizonyos bűnt, imádkoztam ezért többször is, de mégis újra megtettem. Végül megharagudtam Istenre, és így kiáltottam: ’Miért nem segítesz nekem ebben?’ Ő így válaszolt: ’Azért, mert még nem undorodtál meg tőle. Még mindig élvezed.’ De én tiltakoztam: ’Nem szeretem. Gyűlölöm!’ Isten így felelt: ’Ha eléggé gyűlölnéd, abbahagynád.’ Abban a pillanatban rájöttem, hogy jobban élveztem a bűn nyújtotta élvezeteket, mint az engedelmesség jutalmát. És még valamit felfedeztem: saját testies akaratom erejéből nem tudtam eléggé utálni a bűnömet ahhoz, hogy igazi bűnbánatra jussak. Ott álltam romlottan, magatehetetlenül. A megtérés Isten szeretetének ajándéka. És amíg nem hagyjuk ezt a szeretetet működni bennünk, amíg nem hagyjuk, hogy megérintse és feltárja azokat a féltve őrzött területeket, nem tudunk megváltozni.” Tehát kérd ma Istentől a megtérés ajándékát!

Nincsenek megjegyzések: