vasárnap, április 26, 2009

Tanulj meg együttműködni! (1)

„Ez a teher túl nehéz nekem.” (4Mózes 11:14 NIV)

Csak egy bizonyos határig követheted a „csináld magad”-módszert, aztán szükséged lesz másokra. Ez egy döntő pillanat; olyan próba is egyben, amiben sokan elbukunk, s ezért megállunk a növekedésben. Figyeld meg Mózest: „Ez a teher túl nehéz nekem”. Ígyhát Isten ezt mondja: „Gyűjts össze hetven férfit… akikről tudod, hogy a nép elöljárói… [és én] elveszek abból a lélekből, amely benned van, és nekik is adok, hogy veled együtt hordozzák a nép terhét, és ne magad hordozd azt. (4Mózes 11:16-17) Érettség kell ahhoz, hogy igénybe vedd olyan emberek segítségét, akik bizonyos dolgokat nálad jobban csinálnak; engedni, hogy túltegyenek rajtad, és övék legyen az érdem, míg te örülsz annak tudatában, hogy a feladat jól el lett végezve. A lényeg, hogy tisztán kell látnod a céljaidat, és biztosnak kell lenned identitásodban ahhoz, hogy sikert érj el, és hogy tartósan sikeres légy. 

A Good to Great [A jótól a nagyszerűig] című könyvében Jim Collins rámutat, hogy a legjobb szervezetek vezetői hajlamosak arra, hogy kerüljék a rivaldafényt. Ray Gilmartin a Merck-től: „Ha nekem kellene választanom valakit a Business Week címlapjára… az a csapatunk lenne.” Lou Gerstner az IBM-től: „Nem én valósítottam meg a vállalat irányváltását. 280.000 ember tette. Kellett hozzá egy változtatás a fókuszon, meg tehetséges emberek egy csoportja… és megváltoztattuk a vállalatot.” Dan Tully a Merril Lynch-től: „Csodálatos, hogy mire vagy képes, ha nem akarod, hogy minden érdem egyedül a tiéd legyen. Arra jöttem rá, hogy valójában semmi sem csupán egyetlen ember ötlete.” Íme a végeredmény: Ha inkább szeretnél egy nagy hal lenni egy kis tóban, ám legyen. De ha szeretnél áldott lenni és az óceánban élni, tanulj meg együttműködni másokkal!

Nincsenek megjegyzések: